Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

wtorek, 25 maja 2021

"Siedem mężów Evelyn Hugo" Tylor Jenkins Reid

Opis Wydawcy:

To spotkanie zmieni życie Monique. Młoda dziennikarka dostaje propozycję przeprowadzenia wywiadu z Evelyn Hugo – aktorką, która ma za sobą imponującą karierę w Hollywood. Warunek jest jeden: ta rozmowa nie może zostać opublikowana przed śmiercią artystki. Evelyn opowiada o tym, jak wyrwała się z biedy i trafiła do wymarzonego świata kina. Sława, pieniądze, skandale i blask reflektorów… 

W Hollywood nikt nie jest bez grzechu. Dlaczego Evelyn ma za sobą aż siedem małżeństw? Kogo kochała naprawdę? Jej życie kryje tajemnice, które nigdy nie powinny trafić na pierwsze strony gazet.


Ponieważ całość, jaką tworzymy, jest potężniejsza 

niż suma naszych części. 


Moja opinia:

To była piękna, inspirująca historia o niezwykłej kobiecie. Uwierzyłam w każde słowo, jak gdyby jej postać wcale nie była fikcyjna. Uroniłam nawet łzę raz czy dwa. Zupełnie nie spodziewałam się, że spodoba mi się aż tak bardzo. 


Wygląda równie olśniewająco jak na zdjęciach. 


Fabuła książki toczy się w dwóch liniach czasowych. Współczesna prowadzona jest z punktu widzenia Monique, która właśnie dostała szansę na przeprowadzenie wywiadu swego życia z Evelyn Hugo, skrytą, od dawna wycofaną z życia publicznego legendarną gwiazdą kina. Druga linia płynie znacznie szybciej, obejmuje wiele dekad i opowiada jest z punktu widzenia tytułowej bohaterki, która w podeszłym już wieku chce przekazać dla potomnych historię swego życia. Niebanalnego, pełnego wzlotów i upadków, zupełnie innego niżby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka...


Świat niczego nie d a j e, musisz sama po to s i ę g n ą ć. 


Być może powinnam się spodziewać tylu inspirujących przemyśleń i zdań zapadających w pamięć po książce, która bazuje na fikcyjnej opowieści biograficznej. Mimo to nie spodziewałam się i zaskoczyła mnie tym niesamowicie pozytywnie. Płynęłam szybko po pięknych zdaniach i emocjonujących dialogach. Chłonęłam każde słowo. Prosty, czasem zbyt szybki język podkręcał tempo i trudno się było oderwać. Wciąż było mało i mało. Zżerała mnie ciekawość, co zastanę w kolejnym rozdziale. 


Jak blisko jest zbyt blisko?


Wydaje mi się, że cokolwiek napiszę nie oddam w pełni jak bardzo warta przeczytania jest ta historia. A co gorsza, piękno kluczowych fragmentów tkwi w wielkiej tajemnicy tej książki, do której nawiązanie byłoby masywnym spojlerem. Nie mogę więc do końca wyjawić o co mi chodzi. Po opiniach w sieci widzę, że niektórych powieść nie poruszyła wcale, a inni wymieniają ją jako tytuł wybitny. Zachęcam do sięgnięcia i przekonania się, do której z grup należycie. 


Pozdrawiam!


11 komentarzy:

  1. Skorzystam z rekomendacji i być może poszukam e - booka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O ksiazce czytam w samych superlatywach, przez co aż mam ogromną ochotę po nią sięgnąć. I z pewnością wkrótce to zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od dawna chcę przeczytać tę książkę. Mam nadzieję, że wkrótce to mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo słyszałam o tej książce i już od dawna chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tę książkę na swojej półce, ale jeszcze nie miałam czasu do niej zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dawna planuję ją przeczytać, ale do dziś zdobi tylko moją półkę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i ją polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią bym przeczytała ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapewne kiedyś po nią sięgnę, ale nie sądzę, by nastąpiło to zbyt szybko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tytuł tej książki już od dawna mam zanotowany. Jeszcze jej nie znalazłam... Co nie zmienia faktu, że bardzo chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...