Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

niedziela, 16 września 2018

Kącik Naukowy #1 : "Algorytmy. Ilustrowany przewodnik" Aditya Y. Bhargava

Niniejszym ogłaszam otwarcie nowego segmentu o tytule Kącik Naukowy. Umieszczać w nim będę przemyślenia na temat książek głównie z dziedziny informatyki i energetyki, ale mogą się pojawić również inne perełki. Czytam ich sporo na studiach i dotąd sądziłam, że raczej mało interesująca jest opinia na ich temat z punktu widzenia nadal za mało doświadczonej studentki. Na wypadek, gdyby było inaczej, naprawiam to niedopatrzenie. 
Mam nadzieję, że pomysł się przyjmie i Kącik Naukowy z czasem rozwinie ;) 

Pozdrawiam!


Opis z okładki:
Jeśli chcesz po prostu zrozumieć działanie algorytmów, a nie masz ochoty na mozolne przedzieranie się przez setki trudnych stron, to trzymasz w ręku właściwą książkę! Dzięki temu interesującemu, przystępnemu podręcznikowi szybko przyswoisz sobie najważniejsze pojęcia i łatwo zrozumiesz, w jaki sposób algorytmy pomagają w rozwiązywaniu problemów programistycznych. Pokazano w nim słabe i mocne strony najważniejszych algorytmów. Nie zabrakło przydatnych schematów i przykładowych fragmentów kodu napisanego w Pythonie. Książkę tę szczególnie docenią programiści samoucy, inżynierowie i każdy, kto chce zyskać wiedzę o algorytmach.




Moja opinia:
Ta pozycja pomogła mi właśnie zdać egzamin. Mogę śmiało powiedzieć, że w znacznym stopniu odciążyła mój budżet na przyszły rok, bo nie wiem czy zrozumiałabym temat algorytmów dobrze bez jej ciekawego i przystępnego wyjaśnienia problemów. 


Jak sklasyfikować ten owoc? Jedną z możliwości jest przyjrzenie się sąsiednim owocom. Spójrzmy zatem na trzy najbliższe owoce.


Nie była ona podstawą mojej nauki, bo w świecie algorytmów Cormen nadal jest niepodzielnie królem. Zrozumienie jego, jak dla mnie czasem zbyt głębokiej, analizy działania i poprawności tych problemów jest równie kluczowe co trudne dla mózgu. Po pół godziny czytania i usilnej próby zrozumienia musiałam robić przerwy, bo nie wchłaniałam już informacji, a dwa rozdziały na dzień to było maksimum, przy założeniu, że niewiele poza nauką miałam do zrobienia. 

Natomiast Algorytmy. Ilustrowany przewodnik jest doskonałą lekturą na luźniejszy wieczór, chwilkę wolnego, którą jednak chcesz poświęcić na zgłębienie tematu, ale bez przemęczania. Czytało mi się ją bardzo przyjemnie i szybko. Dzięki ilustracjom przybliżającym problem i przykładom prosto z życia, udało mi się zrozumieć, że te schematy działań przydadzą mi się nie tylko w pracy, na co dzień również. 


Nikt nie zna szybkiego algorytmu rozwiązującego to zadanie, a bardzo mądrzy ludzie uważają, że opracowanie takiego algorytmu jest niemożliwe. 


Polecam lekturę szczególnie osobom zainteresowanym tematem algorytmów, przyszłym informatykom, studentom i samoukom. Nawet po dwudziestce ucząc się warto szukać sposobów, by umilić sobie to wkuwanie ;)


8 komentarzy:

  1. Może mój syn będzie zainteresowany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podrzucę tę książkę mojemu szwagrowi, który jest studentem informatyki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sam tytuł mnie przeraża :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto bliżej się jej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł świetny! Na razie nie mam ochoty na taką naukową tematykę, ale do Kącika będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uuu... Nie mój temat :) ale ciekawy pomysł na cykl postów :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...