Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

niedziela, 9 sierpnia 2020

"Cyberpunk. Odrodzenie" Andrzej Ziemiański PRZEDPREMIEROWO


Opis z okładki:

Okryte mgłą i spowite deszczem wieżowce, wąskie zatłoczone uliczki, pulsujące neony i wielkoformatowe holograficzne reklamy to tło rzeczywistości, w której kwitną przestępczość, nielegalny handel bronią, danymi, a nawet ludzkim ciałem. To świat, w którym jednostka nic nie znaczy, a za los ogółu odpowiadają wielkie korporacje i gangi. To wielopoziomowe, mroczne, rządzące się swoimi prawami Zakazane Miasto. 

Były policjant Shey Scott, wydalony ze służby z powodu śmiertelnej choroby, oraz partnerujący mu Lou Landon usiłują dopaść Axel Staller - bliźniaczą siostrę dziewczyny, która w biały dzień, z niewiadomych przyczyn zamordowała kilkanaście osób. Zaraz potem Axel mało nie ginie z ręki wynajętego zabójcy. Życie ratuje jej wszczepiony do mózgu wojskowy implant - model, którego z nieznanych powodów nigdy nie wprowadzono do czynnej służby. Dlaczego konstruktorzy nie chcieli, żeby świat dowiedział się o jego istnieniu? Scott ma nadzieję, że śledztwo doprowadzi go także do ludzi, którzy znają lekarstwo na jego chorobę, lecz szybko przekonuje się, że misja, której się podjął, może okazać się nie tylko najtrudniejszą, ale zarazem ostatnią w jego życiu ...


Kiedy odparłem, że to trudne i niebezpieczne, mruknął, że nie ma rzeczy niemożliwych.


Moja opinia:

Kawał dobrej, solidnej polskiej fantastyki. Dostałam dokładnie to, czego oczekiwałam i jest to zdecydowanie komplement. 


My, maluczcy, nie powinniśmy wtykać nosów w cudze sprawy.


Zaczyna się od morderstwa. Specyficznego, bo zabójczyni wychodzi z miejsca zbrodni jak gdyby nigdy nic, gawędząc z ochroniarzem. Umiejętności aktorskie dopracowane do perfekcji. Jak po odebraniu kilku żyć można tak dobrze udawać? Rozwiązaniem tej sprawy ma się zająć były policjant Shey Scott, dla którego jedynym punktem zaczepienia staje się siostra bliźniaczka. Ich pierwsze spotkanie kończy się wszczepieniem dziewczynie wojskowego implanta, który da jej całkowicie nowe możliwości. 


To wszystko ludzie zbudowali sobie sami. Bez żadnego projektu, 

bez nadzoru architektów, z tego, co było pod ręką. Czyli z byle czego. 




Książkę czyta się bardzo płynnie i szybko. Myślę, że głównie dzięki świetnemu warsztatowi autora, który do perfekcji opracował przedstawianie nowej rzeczywistości w wciągający, a zarazem harmonijny sposób. Jest chemia między bohaterami, trochę zgryźliwości, humorku. Zakazane Miasto, które budzi wyobraźnię architekturą. Zatłoczone do granic możliwości, zbudowane z wszystkiego, co pod ręką, zdominowane przez gangi ... Wizja, która zrobiła na mnie wrażenie.


Czy potrafi nacisnąć spust? Patrząc komuś w oczy?


Bohaterzy, szczególnie Axel i Scott przyciągają uwagę oryginalnością i śledzi się ich poczynania z rosnącym zainteresowaniem. Z marszu dają się lubić. Właściwie nie mogę przyczepić się do żadnej postaci. Każda, gdy już się pojawia w polu widzenia czytelnika, przyciąga zainteresowanie i nie pozwala oderwać się od lektury. 


Powstałem dla kogoś takiego jak ty. 

Dla kogoś, kto po każdym ciosie wstaje, spluwa i dalej robi swoje. 



Lata temu, jeszcze w liceum zaczytywałam się w Achai Pana Ziemiańskiego i wspominam ją z wielkim sentymentem. Znając możliwości autora oczekiwałam świetnej rozrywki, historii niepowtarzalnej w szczegółach, które robią całą różnicę. Cyberpunk właśnie taki był. Zatem gorąco polecam, żaden fan fantastyki się nie zawiedzie. 


Premiera 12 sierpnia!



Za egzemplarz powieści dziękuję serdecznie wydawnictwu 

17 komentarzy:

  1. Muszę sięgnąć zarówno, bo ,,Cyberpunk" jak i ,,Achai", o której wcześniej nie słyszałam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mogłaby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka dla mnie! Gratuluję egzemplarza przedpremierowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka nie moja, więc i autor zupełnie mi nieznany.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyka i klimaty cybernetyczno-wojskowe to raczej nie dla mnie. Ale dla fanów podobnej tematyki książka będzie niewątpliwie ciekawa. Sama fabuła jest obiecująca i zdaje się zapewniać dużo czytelniczych atrakcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że mnie nie ciągnie do tej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za fantastyką, ale książka wydaje się ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sądzę, że mnie również mogłaby spodobać się ta książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To raczej nie jest książka wpisującą się w mój gust. ☺️

    OdpowiedzUsuń
  10. już tytuł mnie skłania raczej do podziękowania - czuję, że to trzeba lubić, by czytać

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nic nie czytałam tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. nie znam twórczości tego autora:P co do tej powieści podchodzę z dużym dystansem,ale mogę się przekonam :) po ten gatunek nie sięgam za często, stąd mój dystans ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam sporo pozytywnych opinii o tej książce i jestem jej ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowane książka dla mnie. jak tylko wpadnie w moje ręce siadam do czytania

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio często widuję tę książkę, ale nie zainteresowała mnie na tyle, żebym się na nią skusiła. Nie jestem fanką fantastyki, rzadko sięgam po ten gatunek, dlatego mimo Twojej pozytywnej opinii nie zamierzam czytać tej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...