Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

wtorek, 10 kwietnia 2012

"Ruiny Gorlanu" John Flanagan

Opis z okładki:
Piętnastoletni Will, wychowanek sierocińca, nieoczekiwanie trafia na szkolenie do owianego mroczną sławą zwiadowcy imieniem Halt. Pod opieką zgryźliwego brodacza, chłopak uczy się trudnej sztuki przetrwania i walki z wrogami Królestwa.


Zwiadowcy nie są darzeni sympatią przez mieszkańców Araluenu – zwykli ludzie podejrzewają, że członkowie korpusu posługują się czarną magią i potrafią stawać się niewidzialni… Nie o takiej przyszłości marzył Will (ach, zostać rycerzem!), ale okazuje się, że początek nauki u Halta to jednocześnie początek wielkiej przygody, prawdziwie męskiej przyjaźni oraz walki na śmierć i życie.


Moja opinia:
Nie przesadzę, jeśli powiem, że po prostu pochłonęłam tę książkę.


Świat stworzony przez Johna Flanagana jest naprawdę ciekawy. W dodatku imię głównego bohatera kojarzyło mi się z Piratami Z Karaibów, których uwielbiam. Postać Halta również przyciąga uwagę, choć jest dość zamknięty w sobie. Mam nadzieję, że dowiem się o nim czegoś więcej z kolejnej części.


Język, którym posługuję się autor jest nietrudny w odbiorze, więc śledzenie losów Willa było tym przyjemniejsze. Szkoda tylko, że powieść była tak krótka. Nie mogę się doczekać kolejnej części!


Moja ocena: 9/10.

Pozdrawiam!

8 komentarzy:

  1. Seria jest niesamowicie sympatyczna i lekka w odbiorze. Może i troszkę naiwna, ale i tak niesamowicie ją lubię :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar w przyszłości przeczytać.Fajna recenzja, krótka i zwięzła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę serię! Przynajmniej części z którymi już się zapoznałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam ale zupełnie mi się nie podobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poluje na te książki i mam nadzieję za niedługo zacząć je zachłannie czytać:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna seria, jedna z moich ulubionych. Muszę w końcu kupić 11 część :O

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już dawno przestałam być nastolatka, ale bardzo lubię tę serię. Drużynę zresztą też, ale jednak to Zwiadowcy zawładnęli moim sercem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...