Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

piątek, 10 sierpnia 2018

Mądrości Adama Asnyka


Dziś chciałabym napisać do was parę słów o moim ulubionym poecie. 


Miałam w swym życiu okres, w którym masowo czytałam poezję. Wypożyczałam wtedy z biblioteki tomiki znanych lub nieznanym mi twórców i przeglądałam je stosunkowo szybko w poszukiwaniu słów, które przyciągną mnie na dłużej.



Nie czytałam tomików od deski do deski. W większości wiedziałam już po kilku stronach, że nie zostały napisane dla mnie. W niektórych znajdowałam jeden, lub dwa wiersze dla siebie, kserowałam lub przepisywałam i odkładałam. 


Unikałam wierszy białych i nierytmicznych, takie rzadko przyciągały moją uwagę. 


Wypatrywałam słów, które mnie poruszą, które do mnie trafią. A Pan Adam układał te słowa tak trafnie, nawiązywał do tematów dla mnie tak ważnych, że jego wierszy masowo uczyłam się na pamięć. Do dziś kilka z nich powiem z marszu. 


W tych wierszach dojrzałam sztukę, niesamowity talent człowieka i ogromny ładunek emocjonalny niesiony w kilku wersach. 


Ogromny ładunek piękna i mądrości zawarty jest w poezji. Trzeba tylko znaleźć tę właściwą i czerpać z niej garściami. Wyszukać tę pisaną dla nas i wyryć w umyśle, z każdym czytaniem na nowo. W ten sposób można mieć ją w sobie już na zawsze i zachwycać się do końca życia.



Pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Ja i poezja, nadal nie możemy sie polubić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Poezja... Bardzo ją polubiłam, ale dopiero pod koniec liceum, to za sprawą polonistki, którą z pewnych względów przydzielono nam na trzecią klasę. Wtedy też przypadł okres omawiania między innymi literatury międzywojennej, a z tym poezję Leśmiana i Staffa, która niezwykle przypadła mi do gustu. :) W Adama Asnyka się nie zaczytywałam, a szkoda, bo coś czuję, że może przemówić i do mnie. ;)
    Kulturalny Demon

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo bardzo rzadko czytam poezję..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...