Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

czwartek, 3 lutego 2022

"Horrorstör" Grady Hendrix PRZEDPREMIEROWO

Opis Wydawcy:

Coś dziwnego dzieje się w salonie meblowym Orsk w Cleveland w stanie Ohio. Co rano pracownicy zastają tam połamane regały Kjërring, stłuczone szklanki Glans i roztrzaskane szafy Liripip. Sprzedaż spada, kamery monitoringu niczego nie wychwytują, a menadżerowie wpadają w panikę.

Aby rozwiązać zagadkę, troje pracowników zgłasza się na całonocny dyżur w sklepie. Od zmierzchu do świtu patrolują opustoszały Salon Wystawowy, natykają się na dziwne zjawiska i doświadczają potworności przekraczających ludzkie pojęcie.

Horrorstör to tradycyjna opowieść o nawiedzonym domu, osadzona w scenerii jak najbardziej współczesnej i wydana w taki sposób, aby czytelnik mógł się nią cieszyć do końca życia. Poręczny format, miękka oprawa, skrzydełka – dzięki eleganckiej formie można do woli napawać się strachem, na jaki każdy z nas zasługuje.


Wiedziałam, że życie jest niesprawiedliwe, ale czy musi być tak okrutne? 



Moja opinia:

Zabrałam się za nią jeszcze w dniu, w którym do mnie dotarła. Niestandardowy format, podobieństwo do katalogów Ikea zaintrygowało mnie z miejsca. Na szczęście wprowadzenie jest całkiem niedługie i akcja szybko rusza z miejsca, więc mogę zapewnić, że bawiłam się świetnie od początku do końca.


Jej zdaniem nie było nic gorszego niż sklep, który udaje coś, czym nie jest. 


Amy pracuje w jednym ze sklepów Orsk, który zwyczajnie podrabia Ikeę i próbuje odnieść sukces sprzedażowy wzorując się na strategii tej popularnej sieci. Dziewczyna nie dogaduje się z managerem, Basilem, który uważa ją za leniwego i zbyt wygadanego podwładnego. Czuje przerażający oddech zwolnienia na swym karku. Gdy wraz z koleżanką zostają wezwane na dywanik, spodziewa się najgorszego. Okazuje się, że na dziewczyny czekają dobrze płatne nadgodziny i nocne patrolowanie placówki, która od jakiegoś czasu cierpi na tajemnicze ataki wandalizmu. Sklep tylko czeka na okazję, by osaczyć od dawna obserwowanych pracowników...


W Orsk ma się pracę. A praca to powołanie. 


Podobnie jak w "Poradniku zabójców wampirów klubu książki z południa" Grady Hendrix prezentuje świetny pomysł, obok którego trudno przejść obojętnie. Nie spojrzę na Ikeę kolejny raz tak samo. Ogromny sklep w mroku wydaje się być niesamowicie przerażający. Wydłużone cienie szaf, atrapy drzwi, które jednak działają i gdzieś prowadzą, tajemnicze napisy wyryte w damskiej toalecie. Moja wyobraźnia szalała i przekształcała domowy klimat w scenerię prosto z koszmaru. Przyznam nawet, że kiedyś udało mi się zgubić w Ikei i krążyłam po części wystawowej, zupełnie jak bohaterzy "Horrorstöru", trochę bardziej zażenowana niż przerażona. To samo poczucie uwięzienia podczas czytania tej książki mnie nie opuszczało.

 

Życie nie interesuje się tym, na co akurat masz ochotę, innych ludzi też to nie ciekawi. Liczy się tylko to, co robisz. 


Polecam tę lekturę gorąco, tak samo jak "Poradnik zabójców wampirów klubu książki z południa" i "Moja przyjaciółka opętana", dwa równie wciągające i oryginalne horrory od Grady'ego Hendrix'a. Autor ewidentnie lubi elementy codzienności wrzucić do makabrycznej maszynki i sprawdzać, co wychodzi po drugiej stronie. Kolejne książki od tego Pana biorę w ciemno 😉


Premiera 16.02.2022!



Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję Wydawnictwu In Rock - Vesper!


16 komentarzy:

  1. Wydaje się być bardzo ciekawą książką. Dawno nie czytałem nic w tym stylu :-) . Pozdrawiam serdecznie, świetnie, że udało Ci się przeczytać przed premierą :-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta premiera na pewno zainteresuje wielu czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie są to moje klimaty, ale na pewno dla zwolenników, to fajna historia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz się z taką książką spotykam, ciekawa tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno dam jej szansę, bo jestem ogromnie ciekawa wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tą książkę i jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam, że przeglądałam zapowiedzi i myślałam, że to zwykła książka albo poradnik o meblach, a potem przyjrzałam się okładce ;>
    Niestety nie czytam horrorów ;<

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zobaczylam te okladke myslalam ,e to walsnie jakis skandynawski katalog meblowy a tu prosze :-D - okladka zdecydowanie przyciaga, tresc tez- dzieki za polecenie

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurde pierwszy raz spotykam się z czymś takim! Sam pomysł jest genialny! Muszę koniecznie ją kupić, bo wydaje się warta poświęcenia czasu. W sumie aż się zastanowiłam, jak niewiele trzeba żeby dać się zaintrygować :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz spotykam się z tą książką u Ciebie, ale tak mnie zainteresowałaś, że zaraz zacznę szukać! Muszę koniecznie przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kilka razy widziałam tę książkę na Instagramie, teraz czuję się jeszcze bardziej zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to książka wypisz wymaluj idealna dla mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo oryginalna okładka muszę przyznać. Jednak horrory to gatunek, po który staram się nie sięgać, choć kusi i nęci, dlatego raczej po nią nie sięgnę :)

    pozdrawiam
    Help Book

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł, książka bardzo ciekawa! Chętnie po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne jest to wydanie! Jak tylko mi wpadnie w ręce, to przeczytam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...