Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

wtorek, 2 listopada 2021

"Dynia i jemioła. Nietypowe historie świąteczne" Aneta Jadowska

Opis Wydawcy:

Najpyszniejsze opowiadania tej zimy!

Świąteczny koniec roku, okres od Halloween do sylwestra. Magiczny czas między dynią a jemiołą.

Dora Wilk, Nikita, Witkacy, Karma, Malina, Roman, Baal i inni przybywają z nowymi historiami. Burzliwe przygody i ciepłe opowieści to wszystko, czego trzeba, by przegonić zimową chandrę.

Słodkie i ostre, romantyczne i całkowicie nieprzewidywalne. Opowiadania ze świata Thornu są jak czekoladki w doskonale skomponowanej bombonierce. Nie poprzestaniesz na jednym.


Moja rodzina jest jak trufle. Rzadka, bezcenna i w dobrym stylu, ale w nadmiarze potrafi zabić smak nawet najbardziej wykwintnej potrawy. I ma zaskakująco wiele wspólnego ze świniami.


Moja opinia:

Skonsumowałam te historie w formie audiobooka, i to dwa razy (niektóre nawet więcej). Otoczyły mnie ciepłą atmosferą Świąt halloweenowych i bożonarodzeniowych. Idealna lektura na zimne jesienne wieczory. 


Jak dotąd czytałam jedynie jedną serię napisaną przez Panią Jadowską i oprócz Nikity, Karmy, Robina i pozostałych osób występujących w "Serii o Nikicie" nikogo nie kojarzyłam. To mi jednak ani trochę nie przeszkodziło w bawieniu się podczas lektury. Niezmiennie humor autorce dopisywał i czułam, że lekko i szybko płynę przez każde z opowiadań. 


Co roku w sezonie świątecznym fantazjowałam, że w połowie grudnia wsiadam do samolotu i lecę w jakieś przyjemne, ciepłe miejsce. Z daleka od wścibskich ciotek, perfekcyjnej matki, kuzynek, dzieciaków biegających z prędkością kucyków naćpanych amfetaminą...


Nie potrafiłabym podać ulubionej historii, ani tej najmniej angażującej. Wszystkie były świetne, pełne barwnych postaci, z których wszystkich chcę poznać bliżej. Chyba czeka mnie polowanie na pozostałe serie i tomy opowiadań autorki. A jest ich całkiem sporo. Oby mi nie poszło zbyt szybko, bo chyba nie umiałabym na długo rozstać się z tym uniwersum. 


Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Ciekawie zaprezentowałaś tę pozycję. Tyle, że ja do audiobooków nie mogę się przekonać :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo słyszałam o autorce, ale jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po jej książki. Muszę to kiedyś nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam twórczości Anety Jadowskiej, ale od jakiegoś czasu planuję to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam ani o autorce ani o opowieściach, ciekawe czy i mnie by przypadły do gustu 🤔

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że tak Ci się spodobały tę opowiadania 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie dowiedziałabym się więcej o tych opowiadaniach;) Brzmią bardzo ciekawie!
    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki Jadowskiej wciąż mam jeszcze w planach, ale nie wiem kiedy uda mi się po nie sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam w zasadzie wszystkie dostępne książki Jadowskiej, za wyjątkiem ostatniego tomu szamańskiej trylogii. Bardzo mi się podoba jej twórczość, chociaż ma wzloty i upadki :) Dynię i Jemiołę czytałam w zeszłym roku w grudniu, jako jedną z świątecznych książek. Podobała mi się!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tylko jedną książkę pani Jadowskiej. Od dawna mam w planach inne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie znam jeszcze twórczości autorki, ale mam w planach jej książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Niestety nie znam autorki ani jej twórczości, ale bardzo chętnie to zmienię. Fantastyczna recenzja, ten tytuł bardzo mnie zainteresował :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...