Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

sobota, 4 czerwca 2022

"Słoneczny" Andrzej Wardziak

Opis wydawcy:

Sławek Szatkowski, czterdziestoletni rozwiedziony programista, rusza z Warszawy do Pragi, by odwiedzić ciężko chorego ojca. Jego podróż rozpoczyna się w ciemnościach, zimnie i ciszy na niemal opustoszałym dworcu. Wczesna pora, stare wagony, długie korytarze i nieuprzejma kelnerka w warsie nie poprawiają mu nastroju. W przedziale, gdzie wkrótce daje o sobie znać zmęczenie, dręczą go dziwne sny, wracają przykre wspomnienia. Aby je odegnać, rozpoczyna wędrówkę między wagonami, obserwując innych pasażerów. Gdy zaczyna nawiązywać z nimi kontakt, sprawy przybierają nieoczekiwany obrót. Każda upływająca minuta, każdy przejechany kilometr, precyzyjnie odmierzane monotonnym stukotem kół pędzącego w mroku pociągu, przybliżają Sławka do odkrycia upiornej tajemnicy, której korzenie tkwią w bolesnym wydarzeniu z przeszłości.


Czy można usnąć we śnie? 


Moja opinia:

No, to był kawał dobrego horroru. Bałam się bardzo. Do tego trochę pozastanawiałam się nad podejściem do błędów życiowych, nad egoizmem i karmą. Przyjemne z pożytecznym :) 


Że niby to wszystko istnieje naprawdę? 

Jest tuż obok nas, ukryte za jakąś niewidzialną zasłoną utkaną z czasu i przestrzeni? 


Sławek pojawia się na dworcu kolejowym o nieludzko wczesnej porze. Czeka na pociąg do Pragi, gdzie mieszka jego ciężko chory ojciec. Już na peronie towarzyszy mu dziwny niepokój. Jest sam, w chłodzie i mroku, każdy dziwny dźwięk wywołuje dreszcze. Ale to dopiero początek. W pociągu czekają go o wiele bardziej niepokojące sytuacje. Przyglądające mu się postacie, upiorne uśmiechy, halucynacje. I współpasażerowie, którzy zdają się wiedzieć o czymś, co Sławkowi umknęło...


Spokój, skup się, opanuj myśli. Oddychaj. Na spokojnie. 


Ta książka momentami była naprawdę przerażająca. Gdy dałam się wciągnąć i opisywany obraz malował się w mojej głowie, czasem musiałam przystanąć i ochłonąć. Miałam odczucie, że jestem bardziej przestraszona niż bohater! To pomieszanie wściekłości, radości i złośliwości osaczające Sławka było przytłaczające. Nie wiedziałam skąd spodziewać się kolejnego ataku. Z biegiem czasu już nie wiedziałam czy lubię tego bohatera. Współczułam mu, wczuwałam się w jego konsternację sytuacją, ale dostał to, na co zasłużył. 


Życie poza pociągiem toczyło się spokojnie dalej. Nikt nie był świadom dramatu, jaki przeżywał spanikowany mężczyzna. 


Autor niespiesznie, małymi porcjami ujawnia tajemnice pociągu. Wraz z bohaterem odkrywamy, o co w tym wszystkim chodzi. Osobiście uwielbiam pociągi i najchętniej wszędzie poruszałabym się właśnie nimi. Tym bardziej byłam zainteresowana wydarzeniami, moja wyobraźnia szalała i przyznaję, znów zarwałam nockę by dokończyć książkę :D 


To, co za nim, nie miało znaczenia. Liczyło się tylko to, co było przed nim. 


Niech moja nieprzespana noc będzie dowodem, że jeśli lubisz horrory lub nie wiesz jeszcze, że lubisz :D, ta pozycja jest obowiązkowa! Emocje gwarantowane ;)



Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję Wydawnictwu In Rock - Vesper!


8 komentarzy:

  1. Uwielbiam horrory, a skoro dla tego tytułu zarwałaś noc, to koniecznie muszę go przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Horrorów nie czytam, niestety książka nie dla mnie. Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja za to uwielbiam horrory Mastertona, ale daawno nie czytałam! Może pora wziąć coś w plecak i na plażę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli ktoś pisze, że bał się, czytając, to jest to dla mnie najlepsza rekomendacja horroru. Zapisuję tytuł i w następnym miesiącu biegnę do księgarni. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie napisałaś o tej powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę zdobyć ten tytuł. Jestem jej bardzo ciekawa, a gatunek jak najbardziej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi intrygująco, choć ja z horrorów, to lubię szczególnie klasyki, ale być może to idealna pozycja czytelnicza dla mojego brata. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podświadomie uciekam od horrorów , ale recenzja super.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...