Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

piątek, 30 lipca 2021

"Gwiazda północy, gwiazda południa" Joanna Lampka

Opis z lubimyczytac.pl:

Nadmorska sceneria, nietuzinkowi bohaterzy i akcja niczym z najlepszych filmów sensacyjnych. Wstąp do alternatywnego, jednak nie tak odległego realiami od naszego świata.

Trwa konflikt Królestwa Żeglarzy z Cesarstwem Słońca. Aline, oficer wywiadu neutralnej Sagesii, dowodząca żeńskim oddziałem wojskowym, bierze udział w skomplikowanej akcji polegającej na uwolnieniu mistrza El-Li. Dziesięć wysportowanych i pomysłowych kobiet podejmuje się niemal samobójczej misji odbicia mnicha, tym trudniejszej, że ich przeciwnicy znają sztukę programowania mózgu.

Sytuację komplikuje osobista relacja Aline z księciem – następcą tronu Cesarstwa Słońca. Za fasadą czarującego i nonszalanckiego człowieka może on skrywać niekoniecznie dobre zamiary... Dziewczyna już wiele razy przekonała się, że nikomu nie wolno ufać, dlatego jej prawdziwa tożsamość musi na razie pozostać ukryta.

Czy w zadaniu, jakie ją czeka, poradzi sobie ze wszystkim, co napotka na swojej drodze?



Wolność to złudzenie. 


Moja opinia:

Fizycznie niepozorna, mniejszego formatu i krótsza książka, zaskoczyła mnie swoją wielowymiarowością. Ma do zaoferowania bardzo wiele, od dynamicznej akcji, przez niebanalny romans, po walkę o równość. Właśnie ukazała się druga część, a ja nie mogę się doczekać aż ją dorwę.


Igrasz z ogniem, siostro, nie daj mu się pochłonąć. 


Aline jest oficerem wywiadu na czele jednostki, która jest oryginalna jak na miejscowe standardy. Składa się wyłącznie z kobiet w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Dziewczyny nie dają sobie w kaszę dmuchać i, choć każda z nich w jakiś sposób doświadczyła niesprawiedliwości ze względu na to, kim jest, skupione są na misji. Początkowo bałam się, że feministyczne akcenty zdominują tę historię, że kobiety będą tutaj górą, a wszyscy mężczyźnie zostaną tymi złymi. Uff, absolutnie nie. W tej powieści przewinęły się wszystkie odcienie charakterów po obydwu stronach płci. Dziewczyny przyjmują mężczyznę do swego oddziału i wychodzi to zupełnie naturalnie, nic się nie gryzie. W opowieści wciąż przebijało się przesłanie, że liczą się kompetencje i płeć nie ma tutaj żadnego znaczenia po każdej ze stron. Czytając te historię cieszyłam się, że powstała książka, która przedstawiła problem różnicy płci w tak kompleksowy sposób. Brawo! Ten element jest tutaj poprowadzony mistrzowsko.


Robiłaś to już wcześniej i będziesz robiła nadal, księżniczko. 


Mamy tutaj również dwa bardzo ciekawe, angażujące romanse, z odrobiną pikantności. Bohaterów spotykają poważne kryzysy i konflikty interesów, a oni zachowują swą autentyczność. Okazują gniew, samolubność, maja momenty zwątpienia. Choć wszystko dzieje się w fantastycznym świecie, w istnienie tych ludzi wierzyłam całym sercem.


Każdy chodzi na smyczy własnych powinności.


Zakończyłam tę książkę z takim głodem, że gdybym tylko miała kolejną część przy sobie, rzuciłabym się na nią od razu. Taka niepozorna, a tyle mi dała. Bardzo jestem ciekawa dalszych losów Aline. Polecam całym sercem!


Za egzemplarz powieści dziękuję serdecznie Autorce.



10 komentarzy:

  1. Przyznam, że nie słyszałam wcześniej o tym tytule. Projekt graficzny okładki działa na wyobraźnię :)

    Pozdrawiam https://znalezionewsrodwielu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wykluczam, że sięgnę. Intrygująca okładka, intrygująca recenzja. Życzę zaczytanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi całkiem oryginalnie, może kiedyś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem krótko - przekonałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabuła zaciekawia, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Możliwe, że sięgnę po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi całkiem ciekawie, a które wydawnictwo jest odpowiedzialne za ten utwór?

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zachęcająca recenzja. Bardzo lubię tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto do niej zajrzeć, skoro tak pozytywne wrażenia pozostawia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...