Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

środa, 9 grudnia 2020

"Akuszer bogów" Aneta Jadowska

Opis z okładki:

Wszystko, w co wierzyła, okazało się kłamstwem. Nie wie już, kim jest ani czemu przez większość życia karmiono ją bredniami. Była mistrzynią fałszywych tożsamości, a teraz na niczym nie zależy jej tak mocno, jak na poznaniu tej prawdziwej. 

Zdradzona przez najbliższych, ścigana przez płatnych zabójców i nękana przez domagające się uwagi duchy przeszłości, rusza do kolebki wszystkich strachów – do magicznej Norwegii, gdzie wszystko się zaczęło. 

Tam czekać będą na Nikitę ludożercze trolle, boskie pszczoły, niespuszczające jej z oka kruki i tajemniczy Akuszer Bogów. Odpowiedzi oczywiście też – ale czy takie, jakich oczekuje? 

Jedno jest pewne: nie będzie to spokojna i sentymentalna wyprawa do źródeł.


Tu starzy bogowie wciąż są czczeni, głodni uwielbienia i potężni. 


Moja opinia:

Kolejna powieść pani Jadowskiej, którą czytało mi się niezwykle szybko i przyjemnie. Drugi tom Cyklu o Nikicie niczym nie odstaje od pierwszego, a ja już zaczynam żałować, że są tylko trzy. 


Wszyscy zasługujemy na swoją porcję prawdy i odpowiedzi w miejsce niekończących się pytań. 


Akuszer Bogów skupia się na motywie powrotu do przeszłości i rozprawienia się z ukrywanymi demonami. Nikitę od lat napędza nienawiść do okrutnego ojca i żal do zapatrzonej w siebie matki. Tymczasem na końcu Dzielnicy cudów bohaterka spotkała brata, dotąd zupełnie nieświadoma o jego istnieniu. Odkrycie jego istnienia i fakt, że podczas spotkania strzeliła mu w głowę, nie daje dziewczynie spokoju. Nikita wybiera się w drogę do Norwegii, gdzie czekają na nią odpowiedzi na nurtujące ją pytania. Partner z Zakonu o nieznanej przeszłości i tajemniczej magii towarzyszy jej w wyprawie. Zostawiają za sobą stosiki trupów najemników, którym ktoś mocno zdeterminowany słono zapłacił za schwytanie Nikity żywcem ...


To miasto dawało popalić optymistom jak żadne inne.


W Cyklu o Nikicie zawsze mnóstwo się dzieje. Akcja pędzi nieubłaganie a trup ściele się gęsto. W Akuszerze Bogów jest nie inaczej. Mamy okazję zobaczyć świat w zupełnie innej rzeczywistości, kolorowy, niebezpieczny i pełen magii. Aż chce się zostać tam jak najdłużej. Mamy okazję wrócić do starych bohaterów, dobrych przyjaciół Nikity z poprzedniej części, ale też poznać nowe postaci, równie ciekawe i barwne. Gang motocyklowy z Norwegii polubiłam najbardziej. Braterstwo i wspólnota, walka  na śmierć i życie u boku braci, poczucie przynależności - to przepis na ciekawe życie. 


Widzisz, Odynie, tak właśnie zyskuje się lojalność i oddanie. Nie groźbami, a miodem. 


Spędziłam z tą powieścią kilka miłych, ciepłych jesiennych wieczorów. Poznawanie wyczynów Nikity i jej życia pełnego niebezpieczeństw, ale i wrażeń działa na mnie odprężająco. Zawsze z uśmiechem na ustach sięgam po kolejną powieść pióra Pani Jadowskiej. Po prostu dobra, jakościowa polska fantastyka. 


Pozdrawiam!

Co może być prostszego niż prawda? Jest tylko jedna. 


19 komentarzy:

  1. Jakoś tak wyszło, że nie czytałam jeszcze książek autorki, ale mam zamiar to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej autorki. Trochę nie mój klimat, ale może spróbuję czegoś nowego? Recenzja zachęca :)
    Obserwuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie miałam okazji czytać żadnej powieści pani Jadowskiej, ale mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się przeczytać chociaż jedną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazwisko autorki kojarzę i mam w planach jej twórczość, ale na najbliższy czas zarezerwowałam już sobie innych autorów. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam okładki, nie znam treści. Ale skoro piszesz, że to jest drugi tom, to wypadałoby zacząć od pierwszego :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam twórczości tej autorki, ale książki wydają się ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam twórczości tej autorki, ale to dlatego, że to nie do końca moje klimaty czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam bohaterkę, bo czytałam świąteczne opowiadania autorki, więc pewnie sięgnę po tę książkę, bo mi się polubiłam Nikitę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam i raczej nie planuję poznać tej autorki, bo to zupełnie inny klimat niż książki, które czytam ;)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadowska gdzieś wspominała, że będzie więcej niż 3 tomy ;) Ta seria podobała mi się z każdym tomem coraz bardziej i jest moją drugo ulubioną tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  12. :) fantastyka to nie jest ulubiony klimat ale zobaczę jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki autorki mam w planach, tę również. Ciekawa jestem czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. To autorka, z którą koniecznie muszę się zapoznać!

    OdpowiedzUsuń
  15. nie jest to gatunek, po który chętnie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki p. Jadowskiej zbierają dobre opinie. Na pewno i ja kiedyś się na nią skuszę ☺️

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam wiele dobrego o twórczości tej autorki, widzę, że i Ty jesteś zadowolona z lektury. Ja jednak się nie skuszę, bo po fantastykę czytam bardzo rzadko i opis powieści z tego gatunku musi mnie naprawdę zainteresować, żebym po nią sięgnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszyscy polecają książki tej autorki, muszę też kiedyś po coś jej sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...