Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

Takiej huśtawki emocji dawno nie przeżyłam

wtorek, 15 czerwca 2021

"Eksperyment" Grzegorz Kopiec

Opis:

Troje młodych ludzi z Lublińca wybiera się na krakowski festiwal miłośników grozy. Gdy nie wracają na noc do domów, zaniepokojeni rodzice zgłaszają zaginięcie. Policja jest jednak bezsilna, w sprawę zaangażowany zostaje więc prywatny detektyw Michał Majer. Jego śledztwo także nie przynosi rezultatów, aż do momentu, gdy odzywa się do niego francuska policjantka Christine Benoit. Okazuje się, że w Paryżu doszło do zaginięcia młodego człowieka w bardzo podobnych okolicznościach. Majer wyrusza do Francji i razem z Benoit starają się rozwikłać zagadkę porwań. Rozpoczyna się wyścig z czasem, a para detektywów stanie w obliczu zagrożenia rodem z najgorszych koszmarów.


W takiej sytuacji ofierze nie pozostaje nic innego, 

jak posunąć się do niewyobrażalnego.



Moja opinia:

Złożona, wciągająca historia z niezwykle ciekawą fabułą. Pomysł na książkę wyśmienity. Mocny horror z kryminalnym dochodzeniem i międzynarodową intrygą. Pozycja idealna dla fanów grozy.


Będziesz uczestniczyć w nader ważnym eksperymencie. 


Historie wszystkich postaci krążą wokół spotkań z kultowymi pisarzami horrorów. Trójka bohaterów wyrusza do Krakowa na festiwal miłośników literatury grozy. Tam znikają bez śladu, a do prywatnego detektywa prowadzącego tę sprawę zgłasza się francuska policjantka, której bratanek również zaginął w podobnych okolicznościach. Równocześnie pewna lokalna dziennikarka, z sukcesem prowadząca program o tajemnicach Krakowa, odkrywa miłość do horroru. Wbrew przeciwnościom, dociera na festiwal, by zrelacjonować wydarzenie. Tam dostaje zaproszenie na kolejne spotkanie, tym razem we Francji. Ścieżki wszystkich wątków prowadzą do Paryża, którego podziemia skrywają pewną mroczną tajemnicę...


Nie istniało nic poza nim i stojącym na końcu tego samego tunelu mężczyzną...


Bardzo, bardzo ciekawa fabuła. Wielowątkowa, skomplikowana, wyjątkowo złożona jak na horror, a jednak ani przez moment nie czułam się zagubiona. Historia opowiadana jest z punktu widzenia wielu bohaterów, co musiało być bardzo wymagające dla autora. Każda postać jest na tyle oryginalna, by nie zgubić się w tłumie. Jedne lubiłam bardzo, inne mnie irytowały, a część była mi obojętna. Nie miała wrażenia, że któraś jest zbędna. Finalnie każda zagrała swoją rolę doskonale i miała mniej lub bardziej znaczący wpływ na dalszy rozwój wydarzeń.


Byli ofiarami, a wróg czaił się za drzwiami i ostrzył sobie na nich pazury. 


Historia jest dość brutalna. Krwawe sceny, amputacje, wnętrzności na podłodze opisane barwnie, dokładnie, mocno działając na wyobraźnię. Autor nie szczędził miejsca na długie sekwencje pełne fizycznego cierpienia. Tortury zadawane bohaterom są więc zarówno psychiczne, jak i fizyczne i sięgając po tę pozycję trzeba być na to przygotowanym.

Mógłby nic nie mówić, tyko słuchać i słuchać, i słuchać...



"Eksperyment" to ciekawie napisany, wielowątkowy, krwawy horror z bardzo mocnym zakończeniem. Finał, odpowiedź na pytanie dlaczego to wszystko się dzieje jest oryginalna i satysfakcjonująca, skierowana wprost do fanów literatury grozy. Solidny, mięsisty horror, który poznawałam z przyjemnością. Pozostaje mi tylko polecać ;)


Idźcie! Niech prowadzi was wyobraźnia!





Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję Wydawnictwu In Rock - Vesper!


10 komentarzy:

  1. Recenzję przeczytałem. Nie powiem - wciąga. Przypomina mi się film Piła - ogladnalem chyba wszystkie części. Jednak takie lektury teraz raczej omijam i filmy. Przyznam się szczerze jednak - że - siedząc w lekturach bibliotecznych i literaturze obozowej - podobne wątki są tam obecne. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno nie sięgałam po literaturę grozy, a ten tytuł mnie zaciekawił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że zainteresował mnie ten tytuł. Lubię tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie planuję ją przeczytać. Mam strasznie duże zaległości jeśli chodzi o publikacje tego wydawnictwa.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię od czasu do czasu przeczytać mocną powieść grozy, dlatego będę miała na uwadze powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nieeee, te flaki i krew to definitywnie nie dla mnie, jeszcze zadziałałyby na moją wyobraźnię za bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że historia okazała się tak znakomita. Ja jednak w tym wypadku odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki wydawane przez Vesper i tą również mam w swoich planach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce, ale horrory to totalnie nie moja bajka, więc nie mam zamiaru jej poznawać bliżej ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...